طیور Poultry

ضد برونشیت گیاهی Anti bronchitis plant

داروی گیاهی برونکوسید

ضد برونشیت طیور

 

داروی گیاهی برونکوسید مخلوطی است از مواد موثره چند گیاه دارویی است که مهمترین آنها را اکالیپتوس تشکیل می دهد . در تمام فارماکوپه های معتبر از برگ های اکالیپتوس به عنوان دارو یاد شده و خواص درمانی آن به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته است.

ترکیبات :

ترکیب اصلی برونکوسید را مواد موثره گیاهی اکالیپتوس ، رزماری ، آویشن باغی و چند داروی دیگرتشکیل می دهد. مهمترین مواد تشکیل دهنده برونکوفین عبارتند از 1و8 سینئول، کامفن، فنکون و ترپینئول.

خواص درمانی :

مواد موثره به کار رفته در برونکوسید موکولیتیک بوده (اکسپکتورانت) بوده ، ترشحات موجود در مجاری تنفسی و برونش ها را روان میکند و سبب تسهیل در خروج ترشحات می گردد. خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی نیز داشته و معالجه کننده ورم مجاری تنفسی  می باشد.

موارد مصرف :

به عنوان پیشگیری کننده و همچنین به عنوان معالجه کننده بیماریهای تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. با حادتر شدن علایم تنفسی مثل پرخونی همراه با چسبندگی زیاد در نای از برونکوسید تا برطرف شدن علایم بیماری باید استفاده کرد.

نحوه مصرف:

250  تا 1000  میلی لیتر را به 1000 لیتر آب آشامیدنی بیافزایید و به مدت 3 تا 5 روز (روزانه 8 ساعت) تا بهبود علایم بیماری طبق نظر دامپزشک مصرف نمایید.موارد منع مصرف :همراه  با واکسن های آشامیدنی استفاده نگردد.توجه : قبل از مصرف ظرف را کاملا تکان دهید.

شرایط نگهداری:
دارو در جای خشک و خنک و به دور از تابش نور مستقیم خورشید نگهداری و از یخ زدگی محافظت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا